Negentiende verslag - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Wijnand en Tonia Verschoor - WaarBenJij.nu Negentiende verslag - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Wijnand en Tonia Verschoor - WaarBenJij.nu

Negentiende verslag

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Tonia

07 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Hallo vrienden, vriendinnen, familie, buren, kortom alle volgers en belangstellenden.

Dit wordt het laatste verslag. We zijn nu op weg naar Southampton, waar we morgenochtend aankomen. Dan is het nog maar een korte trip naar Rotterdam.

Vanuit Almeria zijn we naar Tanger in Marokko gevaren. Daar hebben we de Medina en Kashba bezocht. Zeer smalle straatjes en oppassen om niet te verdwalen. Vele leuke winkeltjes en vele koopjes! Daarna vertrokken we naar Cadiz in Spanje. Echt een leuke plaats. Alle straten en huizen zagen er goed verzorgd uit. Vele prachtige winkels (dure en goedkope). In deze plaats waren we nog nooit geweest. De volgende plaats was Lissabon, waar we voor de tweede keer aanlegden. We lagen wel in een andere haven, dichter bij het oude centrum. In Lissabon hebben we een tour met een toeristische bus gemaakt.
Thuis moet ik alle belevenissen, herinneringen, foto's, films e.d. goed ordenen en op een rijtje zetten. Dat zal zeker niet meevallen. Het blijft natuurlijk wel leuk om te doen.

Gisteravond hebben we ons laatste formele diner gehad.
Voor vanmiddag zijn Tonia en ik uitgenodigd om een kijkje op de brug te nemen. Daar mogen we ook foto's maken. Een leuke service!
Morgen gaan we onze koffers inpakken. We hebben meer bij ons dan toen we vertrokken. Dat wordt passen en meten.

PS. Op het schip zijn we niet helemaal van golf verstoken gebleven (ik bedoel dus spelen met een club). Op zeedagen werden er wedstrijdjes georganiseerd voor de liefhebbers. Chippen naar een reddingsboei in het zwembad, putten in het Atrium of in het crowsnest e.d. We hebben daar volop aan meegedaan. Heel erg leuk.
Ook werden er een soort olympics georganiseerd met verschillende spelletjes. Tonia heeft heel wat spelletjes gewonnen en heeft dus een tas vol met speltjes van de Holland America Line. Een keer was Tonia de overall winnaar en kreeg ze een fles champagne. We hebben ons zeker niet verveeld.

Ik ga nu afsluiten. Allemaal de hartelijke groeten en veel liefs van ons beiden. Tot ziens in Nederland.

PS. Het warme weer nemen we mee naar Nederland!

• 08 April 2013 - 09:07

Eefje Kleermaker:

Hallo Tonia en Wijnand,

Bedankt voor al jullie verslagen, we zullen dat missen.
    Elke morgen even kijken of jullie nog iets te melden hadden!
    We zijn benieuwd naar jullie verhalen!

We wensen jullie nog veel plezier deze laatste dag en een behouden thuiskomst!
    Alles is hier nog hetzelfde en het mooie weer beloofd er aan te komen.

Tot snel,

Liefs Johan en Eefje

• 08 April 2013 - 09:56

Kees En Cora De Kovel:

Tonia en Wijnand goede morgen,

Aan alles komt een einde, ook aan het goede. Dat wordt afkicken naar het "normale". We wensen jullie een goede terugreis en terugkomst.
    Jammer dat het niet samenvalt met 30 april: dan hadden we de vlag ( voor jullie ) uitgestoken.
    Groetjes van

Kees

• 08 April 2013 - 20:32

Thea Otte:

Hallo Tnia en Wijnand,

Ik heb het heel erg leuk gevonden om jullie reisverslagen te lezen en jullie reis op deze manier te volgen.

Wat leek het een lange tijd toen jullie vertrokken en nu is het al bijna weer voorbij.

Ik wens jullie nog een gezellige laatste dag en een goede thuisreis.

Tot gauw weer.

Lieve groetjes,

Thea

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Southampton

Wijnand en Tonia

Nunspeet, 25-12-2012 Dit reisverslag wordt gemaakt i.v.m. een 3 maanden durende wereldcruise met de MS Rotterdam. Wij (Tonia en Wijnand Verschoor) zijn gepensioneerd en vertrekken op 9 januari vanuit Rotterdam en komen terug op 9 april in Rotterdam. De cruise is eigenlijk een memory cruise naar Indonesië. In Indonesië doen we 8 havens aan. We var en via de Middellandse Zee en Suez kanaal er naar toe. Dezelfde weg gaan we ook weer terug. Op een paar havens na, komen we wel steeds in verschillende havens. We hopen mooie foto's te maken en op deze site te zetten. Wel moeten we goed naar internet mogelijkheden uitkijken. Eventueel kan dat een belemmering vormen. Aan boord is internet nl. niet goedkoop. Daar zullen we echter wel een oplossing voor vinden. Tot ziens allemaal, Wijnand en Tonia