Achttiende verslag - Reisverslag uit Almería, Spanje van Wijnand en Tonia Verschoor - WaarBenJij.nu Achttiende verslag - Reisverslag uit Almería, Spanje van Wijnand en Tonia Verschoor - WaarBenJij.nu

Achttiende verslag

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Tonia

02 April 2013 | Spanje, Almería

Beste allemaal,

Het is weer tijd voor een bericht. Na Athene zijn we naar Messina op Sicilië gevaren. Een mooie stad. Na Messina hebben we Napels aangedaan. Hier hebben we Pompeii bezocht. Dat was veel groter dan verwacht. Een groot drama uit het verleden. Als de Vesuvius weer zou uitbarsten, zou men 3 miljoen mensen moeten evacueren! Daarna zijn we naar Civitavecchia bij Rome gegaan. In Rome hebben we een excursie gedaan met bezoek aan het Vaticaan, het Collosseum en de beroemde Trevi fontijn en omgeving. Het Vaticaan is echt overweldigend. Er is veel te zien in Rome. Na Rome zijn we naar Alicante gevaren. Voor ons al wel wat bekender. Daarna naar Almeria, wat ook voor ons niet geheel onbekend is. Op dit moment liggen we dus aan de kade in Almeria. Vanochtend zijn Tonia en ik de stad in geweest en hebben het kasteel bezocht met het bekende Christus beeld.
De cruise raakt zo langzamerhand aan zijn eind. Onze volgende bestemming is Marokko. Wellicht volgt er nog een verslag als afronding en dan zien we jullie spoedig weer.

De hartelijke groeten en liefs van Tonia en Wijnand.

• 02 April 2013 - 15:54

Kees En Cora De Kovel:

Tonia en Wijnand goede middag,

Hartelijk dank voor jullie routebeschrijving.
    Zo lezen en zien we nog eens iets van de wereld die we met anderen delen. Iets meer vrede en ..eten voor allen zou wenselijk zijn.

Er zijn hier gelukkig geen schokkende dingen gebeurd, behalve dat de belastingaangifte in dank is aanvaard. Het weer ziet er misschien daardoor wat zonniger uit, maar koel blijft het.

Beert en Janny verruimen enigszins hun huis bouwkundig.
    Schokkend zal dat voor de buitenwereld niet zijn.

We wensen jullie goede voortzetting en afronding van de reis.
    Tot binnenkort op de KB-straat.

Met hartelijke groet,

Kees en Cora

• 02 April 2013 - 18:06

Coby Hoonhoud:

Hallo Tonia en Wijnand,

Ik hoop dat jullie alles kunnen onthouden wat jullie allemaal gezien hebben. Het is nogal wat! Wij komen net terug van de golfbaan. Koud, koud, en nog eens koud. Dit komt vooral door de oostenwind. Vanaf 10 april wordt het hier aangenamer weer, hoe hebben jullie het zo uit kunnen zoeken. Geweldig! Ik kijk uit naar jullie thuiskomst en naar een mooie golfzomer.
    Tot volgende week!

Liefs,
    Coby

• 03 April 2013 - 20:20

Alke:

Hallo Tonia en Wijnand,

Nog heel veel plezier de laatste week! Nemen jullie het mooie weer mee naar het noorden? We zijn benieuwd naar jullie verhalen. Tot snel!

X Wino & Alke

Verslag uit: Spanje, Almería

Wijnand en Tonia

Nunspeet, 25-12-2012 Dit reisverslag wordt gemaakt i.v.m. een 3 maanden durende wereldcruise met de MS Rotterdam. Wij (Tonia en Wijnand Verschoor) zijn gepensioneerd en vertrekken op 9 januari vanuit Rotterdam en komen terug op 9 april in Rotterdam. De cruise is eigenlijk een memory cruise naar Indonesië. In Indonesië doen we 8 havens aan. We var en via de Middellandse Zee en Suez kanaal er naar toe. Dezelfde weg gaan we ook weer terug. Op een paar havens na, komen we wel steeds in verschillende havens. We hopen mooie foto's te maken en op deze site te zetten. Wel moeten we goed naar internet mogelijkheden uitkijken. Eventueel kan dat een belemmering vormen. Aan boord is internet nl. niet goedkoop. Daar zullen we echter wel een oplossing voor vinden. Tot ziens allemaal, Wijnand en Tonia

Actief sinds 25 Dec. 2012