Zestiende verslag - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Wijnand en Tonia Verschoor - WaarBenJij.nu Zestiende verslag - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Wijnand en Tonia Verschoor - WaarBenJij.nu

Zestiende verslag

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Tonia

17 Maart 2013 | Oman, Şalālah

Beste mensen,

Het is weer tijd voor en bericht. Na Phuket zijn we naar Colombo in Sri Lanka gevaren. Daarna door naar Mumbay. Hier zijn we twee dagen gebleven. Mumbay (het vroegere Bombay) is een geweldige drukke stad. Het treinstation Chhatrapati Shivaji Terminus (voorheen Victoria Terminus) uit 1878 en gebouwd in de Engelse tijd is ongelooflijk mooi en geweldig om te zien. Het is een Unesco World Heritage monument. Na Mumbay zijn we naar Oman gevaren. Ook hier zijn we twee dagen gebleven. We lagen in Muscat. In deze plaats hebben we een zeer grote en mooie moskee bezocht en het paleis van de sultan. Op dit moment liggen we in Salalah, ook in Oman en varen om zes uur hier vandaan. We gaan dan 4 dagen varen naar Jordanië (Aqaba) en bezoeken daar Petra. Nog even wachten dus.

We doen iedereen de groeten en veel liefs van Tonia en Wijnand.

• 17 Maart 2013 - 14:01

Coby Hoonhoud:

Hallo Tonia en Wijnand,

Het is geweldig wat jullie allemaal gezien hebben. Hier hebben jullie nog steeds niets gemist, het is vallen en opstaan met het weer. Jullie hebben een zeer goede tijd uitgekozen om deze reis te maken. Komende week ga ik er ook even tussen uit en daarna wordt het de hoogste tijd om een starttijd te boeken. Ik zie er al weer naar uit!
    Goede vaart en tot het volgende verslag.

Liefs,
    Coby

• 17 Maart 2013 - 14:55

Kees De Kovel:

Tonia en Wijnand (omgekeerd mag ook),

Heel toevallig dat Cora en ik vandaag tegen elkaar gezegd hebben: "we hebben de laatste tijd niet veel gehoord van W. en T."
    Met jullie verslag van vandaag zijn we weer helemaal bij. Je moet ook maar de tijd hebben tussen je vermaken en vermaakt worden. Terug hier kunnen jullie weer op verhaal komen. Jullie brengen een schat aan herinneringen, ervaringen en foto's mee. Daar kun je een leven lang op teren.
    Cora ligt met een griepje in bed. Het heerst. Het weer is guur. Geen fluit aan.

Groetjes van de K.B. straat 25.
    Kees en Cora

• 17 Maart 2013 - 16:06

Wino:

Midden oosten! leuk!
    groetjes,
    Wino

Verslag uit: Oman, Şalālah

Wijnand en Tonia

Nunspeet, 25-12-2012 Dit reisverslag wordt gemaakt i.v.m. een 3 maanden durende wereldcruise met de MS Rotterdam. Wij (Tonia en Wijnand Verschoor) zijn gepensioneerd en vertrekken op 9 januari vanuit Rotterdam en komen terug op 9 april in Rotterdam. De cruise is eigenlijk een memory cruise naar Indonesië. In Indonesië doen we 8 havens aan. We var en via de Middellandse Zee en Suez kanaal er naar toe. Dezelfde weg gaan we ook weer terug. Op een paar havens na, komen we wel steeds in verschillende havens. We hopen mooie foto's te maken en op deze site te zetten. Wel moeten we goed naar internet mogelijkheden uitkijken. Eventueel kan dat een belemmering vormen. Aan boord is internet nl. niet goedkoop. Daar zullen we echter wel een oplossing voor vinden. Tot ziens allemaal, Wijnand en Tonia

Actief sinds 25 Dec. 2012