Veertiende verslag - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Wijnand en Tonia Verschoor - WaarBenJij.nu Veertiende verslag - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Wijnand en Tonia Verschoor - WaarBenJij.nu

Veertiende verslag

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Tonia

26 Februari 2013 | Indonesië, Soerabaja

Beste allemaal,

Het wordt weer eens tijd voor een berichtje. Na Bali zijn we naar Lembar op Lombok gevaren. Met nog een stel hebben we vervoer geregeld en zijn we de belangrijkste bezienswaardigheden langs gegaan. O.a. naar het waterpaleis en de grootste Hindoe tempel op het eiland. Ook heb ik hier een batikshirt gekocht (trouwens ook een in Jakarta).
Na Lombok op naar de Komodo eilanden voor de (grote) varanen. Je kon alleen aan land gaan als je een excursie had geboekt (omdat het eiland een nationaal park is). Met een tender van het schip zijn we aan wal gegaan. Nou de varanen hebben we gezien hoor (de beet is dodelijk als er niet snel een tegeninjectie komt). Gelukkig hadden we bekwame gidsen. Na Komodo zijn we naar Makassar op Sulawesi vertrokken. Hier zijn we in het volledig gerestaureerde fort Rotterdam geweest (toepasselijke naam). Vanochtend zijn we in Probolinggo aangekomen. Ook hier moesten we met een tender van boord. gelukkig was er verder een shuttlebus naar het centrum, waar we hebben rondgekeken. Om 16.00 varen we hier vandaan naar Soerabaya, waar we morgenochtend om 6.00 uur aankomen.

Hartelijke groetjes van een erg naar hun zin hebbende Tonia en Wijnand.

• 26 Februari 2013 - 10:29

Coby Honhoud:

Hallo Tonia en Wijnand,

Ik zat al uit te kijken naar een volgend verslag. Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Nog steeds missen jullie hier niets. Het klinkt afgezaagd, maar de golfbaan is weer gesloten. We hebben het weekend weer sneeuw gehad, vandaar. Maar....de temperatuur gaat van de week stijgen, dus eindelijk zal het er van gaan komen. Het wordt tijd. Ik wens jullie een verdere goede vaart en heel veel plezier en tot de volgende keer.

Groetjes van Jan en Coby

• 26 Februari 2013 - 10:36

Wino:

Leuke reis hoor! unieke locaties
    we zijn benieuwd naar de ervaringen in surabaya!

groetjes,
    Wino en Alke

• 26 Februari 2013 - 11:58

Louis Van Der Plaat:

Hi To en Wijnand,

Prachtige foto's heb ik gezien van diverse lokaties. Leuk dat jullie het naar jullie zin hebben en nog veel staat te wachten voor jullie om nog te zien.
    Jullie gaan nu naar Surabaya. Denk aan Plampitan Gang 13 geloof ik waar onze ouders hebben gewoond.
    Neem foto's van het huis.
    Oh ja Ik heb naar jullie e-mailadress de uitnodiging gestuurd van de Familiedag. Ik weet niet of jullie deze kunnen ophalen?
    Maar het is leuk geprijsd en een leuk programma zowel met mooi, droog weer als met regen.
    Noe veel plezier en ik zie jullie reisverslagen weer tegemoet.

Liefs en grroeten,

Louis en Louise.

• 27 Februari 2013 - 16:50

Thea Otte:

Hallo Tonia en Wijnand,

Ik vind het heel erg leuk om jullie bijzondere wereldreis te volgen en kijk ook steeds weer uit naar nieuwe berichten.
    Het lijkt me toch wel heel bijzonder wat jullie allemaal zien tijdens deze reis.

De foto's zijn ook heel mooi.

Zoals jullie wel van anderen horen is het hier nog steeds winter en koud, hopelijk krijgen we nu ook een beetje voorjaar daar verlangen we hier wel naar.

Dan hebben jullie heel wat betere temperaturen lijkt me heerlijk.

Hier verder alles goed en de jongste kleinzoon groeit ook al flink over 2 weken ga ik al weer oppassen.

Ik wens jullie nog een goeie reis verder en geniet ervan.

Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

Lieve groetjes van Thea

Verslag uit: Indonesië, Soerabaja

Wijnand en Tonia

Nunspeet, 25-12-2012 Dit reisverslag wordt gemaakt i.v.m. een 3 maanden durende wereldcruise met de MS Rotterdam. Wij (Tonia en Wijnand Verschoor) zijn gepensioneerd en vertrekken op 9 januari vanuit Rotterdam en komen terug op 9 april in Rotterdam. De cruise is eigenlijk een memory cruise naar Indonesië. In Indonesië doen we 8 havens aan. We var en via de Middellandse Zee en Suez kanaal er naar toe. Dezelfde weg gaan we ook weer terug. Op een paar havens na, komen we wel steeds in verschillende havens. We hopen mooie foto's te maken en op deze site te zetten. Wel moeten we goed naar internet mogelijkheden uitkijken. Eventueel kan dat een belemmering vormen. Aan boord is internet nl. niet goedkoop. Daar zullen we echter wel een oplossing voor vinden. Tot ziens allemaal, Wijnand en Tonia

Actief sinds 25 Dec. 2012